Dagelijks Gebouw Man, E nergy-gagement & Doemijn onderhoudsdiensten mét synergie
1. Vastgoed & bijna elk gebouw heeft dagelijks onderhoud en extra Services in ieder bedrijfsonderdeel en vakgebied dagelijks nodig. Hoe doe je dat allemaal en leg je bijvoorbeeld alles naar werkelijkheid vast? Welk gevoel liet uw persoonlijke bezoek, echt achter? Wie toetst dat? Wie regelt de romplsomp? de back- en salesoffice ”gedoe”? het dagelijks personeel ”gedoe”? etc. Dagelijks Gebouw & domein beheer, management van de gehele organisatie en dagelijks, praktisch en specialistisch onderhoud.
Elk gebouw, vastgoedobject vervult een specifieke rol voor bezoekers, bewoners en gebruikers. Heeft een doel en functie. Het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen gebruikers en ”misbruikers”, onhandig gebruik en norm vastgelegd gebruik. Ook dat kan verwarrend, of nieuw zijn bij een opstart of bedrijfsgroei zijn. voor het eigen personeel & medewerkers van de opdrachtgevers.
2. Daarnaast spelen belangen en agenda’s een cruciale rol in de dynamiek rondom het gebouw. Er zijn afspraken die nageleefd moeten worden, simpelweg omdat er mondelinge, schriftelijke, wettelike, of contractuele afspraken en samenwerkingsovereenkomsten en doelstellingen zijn gemaakt.
Tevredenheid Management mét Service.
Dat vraagt o.a. om zorgvuldige afstemming. Dagelijks, periodiek etc. Het is essentieel om deze aspecten in overweging te nemen.
3. Toch blijft het gebouw of ander domein, of praktisch vak & doemijn, en de klant zelf de centrale focus. Het is de plek, online of offline, waar al deze interacties samenkomen en waar de verschillende functies tot leven, interactie komen. Het dagelijks belang van het gebouw kan niet genoeg benadrukt worden. Een pand is bijvoorbeeld schoon, minder schoon, vies, of smerig of de dagelijks schoonmaak is niet geheel handig, uitgevoerd. Meer ”smaken” zijn er bijna niet, niet waar?